Monday, November 24, 2014

融合與自身壇城 Merging with Own Mandala




 師尊文集 > 241_遇見本尊
GM Lu's literary collection > 241 Meeting with Principal Yidam

記得我去了南部的「甲仙」、「桃原社區」、「那瑪夏」,因為我們的「華光功德會」,在這裡建了三座橋,蓮生一號橋、蓮生二號橋、蓮生三號橋。
我去參加通車典禮。
我們擺了很多祭品,拜拜這裡山神、土地等。
香點燃了。
此地的大山神、小山神、城隍、境主、橋神、河神及其眷屬,紛紛下降。
我們雖擺了祭品。
但,沒有供奉祂們的神像、或者牌位,或者神主位,所以下降時,沒有「寄魂」處。
這時我一面誦經持咒。

聽見諸神耳語:
「沒有寄魂處?」
我說:
「就寄魂在我身上吧!」

我將自己的身心放空,清淨了我的身子,我成為空明體,也就是變身為「身壇城」。
I voided my own body and heart, cleanse and purified my body, becoming translucent bright body or form, thus become [Body Mandala].

一時:At that moment:

大圈、小圈的般若光,一一從我的頂竅,由中脈,進入我的身中。
我身中有萬脈。
這些神明,一尊又一尊的進入我的身體之中,我的身壇城,至少有五十尊的神明。
Big and small light orbs entered me through the peak of my crown, through the Central Channel into my Body.
There were no less than 50 deities that entered and abide within my Body Mandala.

這個時候:
我與五十尊的神明融合在一起。也就是「我」就是「五十神」。

At this time, these 50 plus deities merge with me, that is I am these 50 Deities.

我實實在在的告訴聖弟子:
當我身子「空明」。
When my body is [void and bright]
諸佛住我的身壇城。
諸菩薩住我的身壇城。
諸金剛住我的身壇城。
諸護法住我的身壇城。
諸空行住我的身壇城。
諸天住我的身壇城。
All Buddhas; Boddhisattvas; Vajras; Dharmapalas; Dakinis; Heavenly beings; reside in my Body Mandala.
………。
我的身壇城,可以容納百千萬億的佛菩薩,密教很多本尊,住我身壇城的更多。

 


我舉一個例子:
我如同一家大飯店,有千百房間,甚至無盡量的房間。
虛空中的智慧本尊,下降時,就可住在我的身壇城。
例如:
藥師七佛。
二十一度母。
大紅三尊。
五大金剛、八大明王。
八大本尊。
靜忿百尊。
小紅三尊。
十六羅漢。
十二吉祥天。
五長壽女。
四天王。
如來部、蓮花部、金剛部、寶部、事業部。
等等等等。

當諸尊融入我的身壇城中,我即可變身為諸尊,本尊是我,我即是本尊,無二無別,這就是相應,遇見本尊。
When all yidams merge into my body's mandala within, I can then instantly transform into them, Yidam is me and I am Yidam, no difference, this is YOGA, meeting with Yidam.

親愛的聖弟子:Saintly students:

你若明白我寫的這一篇文字,也自修成了「身壇城」,能夠融合,在「生起次第」方面,也就是有了圓滿的成就。

If you understand this article that I have written, also cultivate successfully to [Body Mandala], can harmonised and merged,  at 生起次第(utpattikrama) point,  then can have successful Rounded Perfection. 
~~~~~~~~~~~~~~

In the above, GM shares the a criteria for successful Yoga!

Purity of one's body!

It is easily achievable if you listened to GM's instruction and cultivate accordingly!

Hehe! 

Remember the Basics?

Body Speech Mind can be pure when you Form Mudra - Body; Chant Mantra - Speech; Visualise Yidam - Mind!

So when you still can't Yoga with Guru after 40 years of refuge and claimed that you have cultivated with diligence all these whiles, You are lying and cheating yourself!

YES! 
The all important Basics or Fundamentals! 

Hahaha!

See why GM can laugh merrily when expounding dharma?
See why Lotuschef can "play play" with you, at leisure?

Cheers all


Om Guru Lian Sheng Siddhi Hom
Lama Lotuschef


No comments:

Post a Comment